Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Counter Strike-rol tudni kell

Amit tudni kell  : A Counter-Strike egyszeru garázsfejlesztésként indult, majd viszonylag rövid ido alatt az egyik legnépszerubb on-line akciójáték lett, hatalmas pénzdíjazású versenyekkel és rajongótáborral.

Népszerusége több okra vezetheto vissza; nagyon alacsony gépigénye miatt szinte mindenhol játszható, és a végletekig letisztult játékmenet lehetové teszi a komoly, versenyszeru játékot is.

Felépítését tekintve a szokványos terrorista vs. anti-terrorista harcot dolgozza fel, mindkét oldal a rá jellemzo fegyvereket vásárolhatja, és persze a feladataik is különböznek a pályákon. Egy játékos mód egyáltalán nincs (csak a Condition Zero-ban, a CS egyik önállóan játszható kiegészítojében), viszont különbözo botokkal lehet egyedül is gyakorolni.
Pályák

Alapból 26 pálya közül választhatunk, azonban az internetrol letöltheto több (tíz)ezer custom map, köztük kifejezetten gyakorlásra (aim), vagy szórakozásra kitalált (fight yard) pályák.
A pályák mérete a többi hasonló stílusú játék pályáihoz (America's Army, Call of Duty) képest igen kicsi, és jóval egyszerubbek, könnyebben tanulhatóak azoknál.
Játékmódok

Assassination: az anti-terrorista csapatnak a VIP-t (ezt a feladatot szintén az egyik csapattag látja el) kell kimenekíteni a 2 megadott pont egyikére, míg a terrorista csapat feladata, hogy megölje a VIP-t.

Bomb/Defuse: a terrorista csapat kap egy bombát, amit a pálya két pontja közül az egyiken lerakhatnak, majd megadott ido (általában 35 másodperc) után a bomba felrobban. Az anti-terrorista csapat feladata, hogy megakadályozza a bomba élesítését, vagy ha ezt nem sikerül, akkor hatástalanítaniuk kell a bombát. A warokat csak ilyen mapokon játsszák.

Hostage rescue: a terrorista csapat 4 tússzal rendelkezik, az o feladatuk megvédeni a túszokat az anti-terroristáktól, akiknek egy megadott helyre kell eljuttatni oket. A túszokat csak az anti-terroristák mozgathatják.

Escape: ez a játékmód már gyakorlatilag teljesen kihalt. Lényege, hogy a terrorista csapat bizonyos százalékának kell egyik pontból eljutni a másikba, míg az anti-terroristáknak ezt meg kell akadályozniuk. A terrorista csapat nem vásárolhat, a pályán elszórt felszerelésekbol kell gazdálkodniuk.
Játékmenet

A játék körökre van bontva, egy kör ideje 1:30-3 perc is lehet. Egy kör alatt egy életünk van, egy war általában 2x12 (2 map) vagy 2x15 (1 map) körbol szokott állni.
Lefeküdni, sprintelni, kihajolni egyáltalán nem tudunk, csak guggolásra van lehetoség a játékban. Ha eltalálnak, akkor arra a kis idore célzóképességünk csökken, vagy egyáltalán nem is tudunk visszaloni, olyan magasra ránt a célkereszt (ez akkor következik be ha páncél nélkül nyakon/fejbe lonek).
Más játékokkal ellentétben itt nincsenek kasztok választható fegyverzettel, hanem megadott pénzösszegbol kell vásárolnunk a fegyvereinket. A játékban elkövetett különbözo cselekedeteinket (csapattárs megölése, túsz kimenekítése, nyert kör, stb.) a program különbözo pénzösszeggel honorálja. A maximális pénz ami nálunk lehet 16 000 $.
A tájékozódást a radar segíti, amin csak a csapattársainkat láthatjuk, a pálya térképét, ellenségeket nem.

Végül a legfontosabb: a játékban minden fal átloheto!
Csalás

Sajnos itt (is) rengeteg a csaló, a védelemrol egy beépített program (VAC) gondoskodik, több-kevesebb (általában kevesebb) sikerrel. Ha valakit csaláson kapnak, 1 évre elveszti a jogát, hogy ellenorzött szervereken játsszon.